Helgen

1kommentarer

Det var fredag, jag kände att jag hade börjat dagen på ett fint sätt. Jag hade klarat av att sova ensam för första gången på snart ett år. Nuförtiden sover jag ju inte ens ensam hemma i stora vita huset. Dessutom hade det snöat lite fint på natten när jag såg på Borta med Vinden till klockan halv fyra, så när jag till slut somnade och sen vaknade var marken klädd i ett fint vitt skimmer. Skulle träffa Cristian över en fika på Kuriosa runt lunchtid. Första lussekatterna åts och jag gav Cristian finaste chokladkalendern. Jag älskar honom skall ni veta! Så dansades det lite innan jag for iväg först till Valdemarsvik, sen till Västervik för att slutligen stanna i Kalmar och äta thai och gå på slott och fin julmarknad. Och träffa den stora systern naturligtvis. Bästa dagen på lång tid. Jag var sådär sommarlovs-sprallig och irriterade alla. (Mitt favorit-mood.) På lördagen shoppade vi jackor hela bunten förutom mor och gick på IKEA innan färden hem började. Fina bästa Eve, du är så himla fin och har så skön säng och jag älskar att sova bredvid dig. Retstickan, snart ses vi igen ju!

Kvällen var ung när Downton Abbey började och det åts ostkaka och jag mådde. Cristian var på väg och jag gick efter en stund och mötte honom under stjärnorna. Det var dags att öppna första luckan på kalendern. Mys och frys. Det var söndag och första advent och mor och jag åkte till tredje generationen Karlsson. Hon var lika vacker som vanligt och vi bestämde att vi skulle ses och baka hädanefter. Något att se fram emot! Sen åkte jag till stan igen och pussades med Cristian och då blev det idag. Den 3:e december.
//Jk

1 kommentarer

E

04 Dec 2012 16:41

Tro det eller ej men det är mitt favvo-mood hos dig oxå ;) ♥

Kommentera

Publiceras ej