Anteckningar från ett källarhål

2kommentarer

Som ni kanske förstod av det senaste inlägget är jag i Valdemarsvik.

Lördag: Började lovet på bästa sätt, genom att *trumvirvel*: besöka biblioteket! Insåg också att det var mer snö här än i Norrpan, klackskor är inte att rekommendera. Åkte därefter till mormor för att inspektera hennes störtfräna nya leksak: en surfplatta. Wow. Det är helt sjukt hur en generation som inte är född i denna teknikens anda kan snappa opp allting bara på några få dagar. Sen läste jag lite innan jag blev medsliten till en jaktfest ute på landet. Jag sänkte medelåldern radikalt med mina fabulösa unga aderton, och ja, det var faktiskt jävligt kul allting. Åh, så bjöd de ju faktiskt på lyxkött, skyttetävling och massa god dricka, en kombo som sällan slår fel.

Söndag: Läste ut en dystopi av Verne. Började på en Sienkiewicz som skildrar antiken. Befinner mig således någonstans där: i en historia i framtiden.   
//Jk

2 kommentarer

Joe

20 Feb 2012 12:22

Vem av gudinnorna i antiken identifierar du dig med?

Julia

20 Feb 2012 23:50

Venus.

Det är i alla fall vad man kallat mig ibland, och jag vill hemskt gärna tro att det är så.

Kommentera

Publiceras ej