Arton den artonde

0kommentarer

Den allra bästa dagen på året, oslagbara 18:e januari (fråga bara Linn, jag är säker på att hon håller med mig!), var sagolikt fin från början till slut. Läs bara: champagnefrukost med mor. Lagom glad går födelsedagsbarn till skolan och har de roligaste lektionerna bara en onsdag kan bjuda på! Nutida konst och jag bär vit prinsessklänning. Åker hem till Stjärnan och äter med mamma, jag har fått fina kärleksbrev. Frida kommer med skratt och bus. Vi dekorerar hela Stjärnan i några slags avskyvärda serpentinsnören. Åh lyckan. Lite mer champagne. Klockan slår 18.18 och dansklassen ringer på dörren. Jag öppnar och möts av skönsång och ballonger, det var ju det som saknades. Ffolket dyker opp och dagen är på något sätt fulländad. Kakor och bullar, saft och fina presenter. Sen drar de stora till Världens bar och beställer in ölkannor tills dagen är slut för då går man hem till sig, eller mig, och äter bullar och skrattar.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej