Leo

0kommentarer

Första dagen på året behövde jag verkligen något att glädjas över, för trots att det bara hade gått några timmar på det nya året så hade det börjat dåligt. Missade tydligen raketerna, tur att youtube-klipp finns, tänker man då. Lycka såg jag som först då mina ögon fastnade vid min nya favoritbok, en klassiker för var dag detta år. Vilken tröst att ta till (bättre än alkohol). Den första lilla klassikern av Zadie Smith och White Teeth gjorde 2012 bra. Den andra av George Eliot aka Mary Anne Ewans gjorde 2012 till ett fabulöst bra år! Syster med systrarna Brontë kan man tro att hon var, och redan idag har jag lånat hennes bok på biblioteket. Idag, den tredje, kom lilla Leo med en klassiker jag inte hört talas om, och det slutade med att jag såg hans Anna Karenina som film. Jag kan knappt vänta tills nästa dag varje gång jag läst klart en sida. Det är helt klart bästa boken, kalendern, uppslagsverket som någonsin skrivits. Hur skulle det inte kunna vara det? Vilket genialiskt drag att göra en bok av klassiker! Vilket bra år det kommer bli!
//Jk 

Kommentera

Publiceras ej