Nationalromantik

2kommentarer

Lever och har hälsan. Har spenderat helgen i Vikingaland, saknade snön och träden (men mest mamma). Käkat vildsvin, ägg och riktig vild mat tillsammans med jägaren och mammuten. Traskat fram i snön, över berg och vatten, njutit av stillheten. Det har gått framåt sedan vikingatiden så till mitt stora förtret blev det overall istället för päls. På vårt högsta berg, där ingen någonsin sätter sin fot förutom rådjuren, kände jag mig lugn och säker i ensamheten; där ingen människa satt sin fot är det säkraste stället på jorden. Det är ganska felaktigt att kalla mig Viking, men låt oss säga att jag är helt omedveten om det, blir emellertid snart upplyst av min nya tidningsprenumeration (kan ju fixa sådan själv nu när jag är arton!).


Höstbild fotad av Eve

Livet i Talldungen, det genuina, hur skulle jag någonsin klara mig utan det? Trädens vänner djuren, havets lutning av vinden, stjärnornas klara sång, den allra sista biten innan jag är framme i värmen från stora vita huset: det går aldrig tillräckligt fort så jag springer alltid där. Jag älskar mina föräldrars ställe, Eves och min fristad. Jag älskar att vara Viking i Viken. ♥
//Jk

2 kommentarer

Anonym

01 Feb 2012 20:15

Så himla fin bild!!

Bea

01 Feb 2012 20:16

Så himla fin bild!

Kommentera

Publiceras ej