Tillstånd och tidningar

0kommentarer

Vaknade klockan fyra i natt och kom på att jag drömt om min födelsedag två nätter i rad. För det första så drömmer jag ALDRIG. För det andra så är det väldigt tidigt att vakna självmant klockan fyra. Det finns inget för det tredje. Men i alla fall, när klockan var fyra så kom brevbäraren och lämnade tidningen. Jag tänkte: Det där måste vara världens bästa jobb. Att vara oppe när ingen annan är vaken, se på stjärnor och få bläcksvarta händer och bara lämna ord till alla boîte aux lettres i Sverige. Sagolikt ter det sig, inte sant!? Herregud, jag är som besatt av ord. Det är verkligen det bästa jag vet. Och att jobba med tidningar... jaaa, någon författarkarriär ser det ju inte ut att bli, så varför inte? ♥ BTW skicka brev till mig! Jag insisterar. Pussen och kramen, hela långa dagen.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej