Fredag, lördag och söndag

0kommentarer

I fredags fick jag äntligen uppleva födelsedagspresenten jag fick av Klara, Anna och Bea i 18-års present. Vi tog tåget opp till Stockholm och sprang till ett Dansens Hus som knappt var halvfullt. Bredvid oss satt Marika Lagercrantz och vi klappade, skrattade och blev rädda tillsammans, Cullbergbaletten hade gjort en hyllning till August Strindberg som var minst sagt kontroversiell. Den ömsom skrämde livet ur mig ömsom fick mig i extas. Sedan begav vi oss till ett mysigt cafe, tyvärr hängde inte Marika med men kvällen blev ändå sådär härlig som kvällar lätt blir i storstäder med mycket liv i. ♥ På lördagen blev det lite snabb shopping och två timmars tågresa innan vi fina tjejer skildes åt och en timmes bussresa låg framför mig innan jag äntligen fick återse lilla Eve som var hemma! Vi åkte till mormor och fick oss ett rejält lass våfflor att mumsa på. Mums mums.


Vet inte om det är inbillning, men på något märkligt vis kändes det som att helgen gick sisådär en timme snabbare än vanligt för plötsligt var det söndag och De Geers tvåor och treor var i Åtvidaberg och dansade för Kenya. Trädkramaren och världens bästa lärare Pia klättrade i träd och dagen var mycket mysig och uppskattad, publiken ställde sig gråtandes opp. Tack allihop som varit med mig och gjort den här helgen helt underbar!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej