De där dagarna

0kommentarer

Dagen har fört med sig många äventyr! Solen väckte fyra flickor som alla tänkte att livet är fint. Det är sådant vi kunnat konstatera för länge sedan. Emellertid kände jag att livet just idag var lite finare än vanligt, kanske just för att dagen började så sagolikt: tillsammans med några av de absolut vackraste människorna jag vet. Så när vi knappt vaknat ordentligt drog Maja, Anna och Jk till en amerikansk fotbollsmatch för att heja på omänskligt snabba Cristian. Och vissa stunder blev man lite rädd för det liknade mest en mördarmatch men samtidigt var det bland det fränaste jag skådat. Tro det eller ej, men bättre än vanlig fotboll.

Sedan skiljdes våra vägar åt olika håll innan jag efter en stund fann två Major på en buss till Viken. Det var dags att inviga Östersjön. Vilket äventyr. Cristian kom och dagen avslutades med lite varm choklad, bulle och spel i fjärilshuset. Det sitter asmånga fjärilar på stora vita husets fasad nu när solen skiner kan jag säga. Det är så vackert och livet är så fint så jag lutar mig bara tillbaka en stund och vilar ögonen på lite franska tidningar innan jag vaknar till ännu en fin morgon med sol i sikte.
Im kinda in to this adventure-thing så morgondagen kommer bli minst lika sanslös
//Jk

Kommentera

Publiceras ej