Söndag

0kommentarer

Idag har jag tänkt på Irland längre tid än vad som rekommenderas. Härligaste minnen, men jag klarar inte distansförhållanden. Tanken har slagit mig att i år måste ju bara den femte eller sjätte resan göras dit och ska man dit så borde man ju ändå åka på sommaren, det är då det är som allra grönast. Åh, sommaren utomlands. Kanske också Paris och Rom för att träna språk. Jag ser fram-åt-emot. Bara ta mig fram utan specifikt mål. Sommaren drar i mig och jag vill bara, jag vill bara så himla mycket. Allting! Men jag sitter fast i den här dumma kroppen. Kroppen som för länge sen varnade mig, och fram kom pekfingret och hötte mot mig. Trasig liten kropp tänker att är den sjuk även i fortsättningen så kommer den skrumpa ihop till en liten brunfläckig murkla. Kommer inte ihåg när jag var frisk senast. Sörjer. Går sönder. Inser att det har gått så långt att jag inte kan undvika doktorn med sprutan i handen. Syftningsfel också.

Måste sluta klaga. Vill trösta mig själv med lite av Bewley's varma choklad i Dublin. God natt världen. Puss!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej