Kyrilliska

0kommentarer

Dagen har varit stimulerande. Började med blåbär och yoghurtfrukost. Bländades av solen som lyste opp hela Stjärnan. Solkatterna satt i en fin ring runt omkring mig. Ja, sen gick tiden rätt fort, som den har en tendens att göra. Det blev dags att baka lite kladdkaka på kladdkakans dag och andra härliga bestyr pockade på min uppmärksamhet. Det var i ett mysterium min hjärna sedan hängav sig åt helhjärtat. Ett mysterium behövde lösas, så Sherlock med förstoringsglaset infann sig. Mysteriet var inte av så allvarlig art, det var mest några bokstäver från ett annat språk som behövde dechiffreras. Det visade sig vara slavisk kyrilliska, ryska, och meddelandet var inte så spännande som man kanske hade hoppats, men det var ändock en fin tid jag hade spenderat med det där.

Nu däremot sitter jag och suckar ljudligt för mig själv. Det osar vemod. Funderar på om jag ska gå i landsflykt eller om jag ska stoppa huvudet i sanden. Tänker nämligen strunta i svenska nationella på fredag och få ig istället. Oj.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej