La domenica

1kommentarer

Jag ursäktar rubriken redan nu, jag är Italien-besatt men förstår att inte ni är det, la domenica betyder i alla fall söndag. Det var igår. Jag gick opp i arla morgonstund och gick till gymmet en timme. Det var sjukt kul och smått beroendeframkallande även det. Måste gymma mer, fast inte för mycket... Sedan åkte jag och päronen till staden och mötte opp kalaskillen. Begav oss till Cnema och såg Vardagsrevolution som är en film om Mika Liffner och Jon. Den var helt sagolik. De lever ju verkligen drömlivet. Hon är konstnär och han jägare, de lever med två barn i ett hus mitt ute på landet och är i princip självförsörjande. Världens sötaste barn får springa omkring i hagen, bygga kojor, vara målarassistenter och klappa kaniner och katter. Vi var allihopa helt begeistrade efteråt och hela publiken applåderade. Pratade över en middag på Fräcka Fröken på Mirum, bästa matstället i Norrpan, innan päronen åkte vidare hemåt och Cristian och jag försvann på andra bion för dagen tillsammans med goaste killarna. Ted var stundvis ganska grym den med. Sen var söndagen slut och när vi kom hem var det måndag igen. Och idag har det bara regnat konstant. Har isolerat mig i Stjärnan med tusen italienska ord och verb som skall sitta som berget på provet imorgon. Det enda intressanta var väl potatismoset och laxen som vi lyckades åstadkomma till middag. Imorgon äntligen tisdag (il martedi) och då är det förhoppningsvis soligt! :-)
//Jk

1 kommentarer

moster

16 Oct 2012 17:33

Tjena tjejen. Jag förstår att filmen om Mika oJon var bra. Skulle vilja se den, hoppas att den kommer att visas på svt (hört ryktats om att de vill köpa den). Vädret har iallafall varit soligt idag, skönt med lite ljus. Kram och ha det gott

Svar: Tjena Lena!:-) Det skulle ju vara så himla bra och samhällsbildande att visa den alltså. Hoppas! Ja, verkligen skönt med ljus. Ha det så fint hos morsan min ikväll, saknar er båda två. Kram
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej