Lotta och Trisse

0kommentarer

Jag är en lycklig lott, på mig vinner man, tycker jag i alla fall. Jag vinner på mig själv åtminstone. Den här helgen drog liksom hem storvinsten. Jag och mina bästa vänner åkte till Bokmässan 2012 i Göteborg. Hade Maskinens turenbuss (även kallat turnébuss) och snygga Oskar var chaffis på den långa trippen. Åkte från Norrköping halv fem i söndags och passerade Bokmässans entré när de öppnade klockan nio och strosade där till klockan fem när de stängde. Pratade med Lasse Åberg, Björn Hellberg, såg bildoktorn, Herman Lindqvist, Ola Wikander, Mikael Romero, Martina Haag, Camilla Thulin och Jonas Gardell. Var under samma tak som flera ledamöter av Svenska Akademien. Men allra bäst var Ingrid. Då föll tårarna på fröken Storgråtaren. Hon var så fräckt elegant och graciös och mycket, mycket mindre än vad jag någonsin kunde föreställa mig. Ibland är livet fullt av känslosamhet och det kan vara vackert eller fult. 
 
 
Sen fortsatte äventyret till en tapasrestaurang där vi åt tapas och drack sangria innan vi snabbt gick till sängs (gick snarare till golvs). Idag vaknade vi klockan fyra och åt frukost och drog hem igen. Känns som en dröm. Har det hänt? Var det verklighet? Har jag tillbringat en alldeles för otroligt lycklig helg i Göteborg med finaste vännerna och fått en hel sida full med Ingrid Betancourts ord skrivna enbart till mig? 
//Jk

Kommentera

Publiceras ej