Pizza och pasta

0kommentarer

Idag tog vi tåget från Rom till Venedig. Allt är ganska olikt förutom att alla äter pizza och pasta även här. På vattengatorna åker båtbussar och det är ju ganska sällan man får uppleva sånt så det blir nog häftigare imorgon när man tagit del av det mera. I helhet är första intrycket av staden gott, arkitekturen är obeskrivbar, restaurangerna oräkneliga och fantastiska, gatumusikanterna begåvade och folket genomtrevligt. Mhm. Gillar nog Venedig mer än stressiga Rom, dock är det flera grader kallare här i norr än i söder... Brr!! (Fast kallast är nog Sverige!)

Här är ännu en bild på mig. Tjatigt va. Men jag börjar ju nästan känna mig lika exotisk som dessa vita byggnader vi skådar. Är faktiskt bara jag och Eve som är blonda här i Italy. Nästan. Nu borde jag sluta skriva för två glas vin till pizzan är mer än vad jag borde ha. Men jag är glad!
Kindpuss!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej