Tåfjutt-ad

0kommentarer

Livet går opp och ned och man sparkas runt som en fotboll. Tiden bara rinner iväg och man rullar framåt oavsett om man är med på det eller ej. Det är den artonde idag och jag känner mig gammal. Jag är en sån bebis och saknar morsan, hon som lagar hela världen med en klapp på huvudet. Hon och jag pratade idag och jag kunde inte låta bli att säga: varför är du inte lika gammal som mig för? Då kunde vi gått i samma klass. Hatar att hon måste jobba så långt bort från min skola. Hela två timmars avstånd, det är många varv ifrån varandra. Hela familjen är ju splittrad nuförtin och då vill man vara liten igen, när vi bodde under samma tak, och inga mardrömmar fanns... Men så bjuder dagarna på solsken ibland och då blir jag så lycklig. För när han kommer då blir jag hel, som en riktig svartvitrutig fotboll och då rullar allt framåt utav bara farten, utan att man tänker på det. Så det är inte bara nackdelar med att rulla fram i tiden, man kan rulla rätt in i famnen på någon och bli ännu lyckligare. Fullkomligt tåfjuttad som livet som svartvit fotboll.
 
Skulle gått på en rolig maskerad idag men så satte magen stopp för det, och då mer än någonsin avskyr man att vara kvinna. Istället blev det mer kvalitetstid med solen, lite bokläsande, gitarrspelande, massage och varm choklad. Tänka sig hur bra man kan ha det. Nu ska jag studsa i säng. Med överflöd av kärlek
//Jk

Kommentera

Publiceras ej