Dansa i regnet

0kommentarer

Jag önskade mig regn, och det fick jag. Det är en sån dag idag.
 
Det är en sån dag då man inser att man har tappat tron på mänskligheten för första gången i sitt liv, samtidigt som man snabbt glömmer bort den tanken för att världen är för härlig! När man istället för att sura skrattar så att man kisnar åt en fiskmås som försöker flyga fram, men hänger fast i luften för att blåsten blåser för hårt. När man skrattar åt det och inte märker att man själv inte tar sig framåt trots att man lyfter benen steg efter steg.
 
Jag är så väldigt naiv av mig och har alltid trott på den värld jag levt i. En god värld, där alla kämpar för en god sak och alltid vill göra det bästa för varandra. Idag stötte jag på något som jag inte kunde hantera just då, en människa som helt ägnade sig åt, medvetet eller omedvetet, att skada andra. Så skitig, drar den ned människor och gör saker som resulterar i att omgivningen blir ledsen. Jag grät en stund, men sen gick det över. Alla människor är ju verkligen inte sådana och träffar man på en sån behöver ju inte jag bli ledsen över det, de kan få hålla sig för sig själva medan jag lever livet, för jag trivs med mitt...
 
Så många lärdomar idag. Det är en sån dag idag... Man bara är egoistisk och njuter av att man själv har ett alldeles lagom perfekt liv. Jag blev påkörd av en bil förut, då tänkte jag att det var fan nära ögat, lev livet baby.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej