Saker jag gillar

2kommentarer

*hur bra jag mår efter att jag duschat, klätt på mig och sminkat mig, då kan dagen börja
*när någon tar sig tid att verkligen säga god morgon och god natt till mig
*att bunkra opp Valdemarsviksvatten i användna Vitamin Well-flaskor
*att se när klockan slår ett häftigt slag (t.ex. 00.00, 12.34, 14.28, 22.55 osv.) 
*när man helt oväntat får sms/mail/samtal/brev av en människa som tycker om en (jag hatar att ta kontakt för jag tror alltid att jag ska få avslag, för så är det vanligtvis)
*doften av nyklippt gräs
*att gå runt halvnaken i min lägenhet 
*inlagd gurka på rostad macka
*min nalle som egentligen är en råtta, från Ikea
*hur jag ständigt målar mina tånaglar rosa bara för att känna mig lite mer feminin och tjusig
*ögonen på mamma när jag får henne att le
*att komponera en perfekt mening 
*min tres petite midja som ändå är mjuk och gosig
*att kolla på mig själv i speglen när jag dansar, det ser fint ut ibland, och spegelbilden kanske har rätt
*mormors historier, mormors skratt och mormors bullar
*hur musklerna spänns inuti en kille bara när han ska göra något så simpelt som att rufsa till håret 
*att jag bara har en smilgrop
*att mitt enda ärr har formen som ett hjärta
*att blodådrorna på ögonlocket bildar en sol
 
det finns ju ytterligare miljarders små saker som jag registrerar som fantastiska små händelser att få uppleva, men här är i alla fall ett fåtal, och de ska jag alltid komma att uppskatta. Happiness will never come to those who don't appreciate what they already have. 
//Jk

2 kommentarer

sonja

24 Apr 2013 21:27

Finis <3

Svar: Du är :D
Julia Teddy

Anonym

24 Apr 2013 22:52

Jag ler <3

Svar: Då ler jag :)
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej