Så hjärtat brister

7kommentarer

Igår råkade jag på jordens eländigaste fylla. Jag borde inte ha kunnat stå egentligen. Tyvärr kunde jag det. Så jag förstörde allt som varit värt. Nu plockar jag ihop bitarna av mig själv.

Jag var så full så jag blev förd till en psykiatrisk avdelning. Ett besök där var befogat, sakerna jag gjort var grova. Elände är vad som sker, när man ledsen är och försöker trösta sig med alkohol. Jag har alltid haft humörsvängningar. Det vet alla om. Igår gick jag över gränsen, med stormsteg. Som sagt, jag önskar att jag inte hade kunnat stå.

Allt känns som ett töcken, som att jag vaknar ur en hemsk mardröm och många korta minnesfragment bildar en ganska klar bild av allt jag ångrar så bittert. Jag minns att jag sparkade och slog, skrek fula saker, tänkte hoppa i strömmen, gömde mig för polisen som jagade mig och ringde precis varenda en i min telefonlista. Jag vill med mina bara händer plocka bort allt fult som finns i hjärnan. Helst radera hela kvällen. Det vore nästan bättre om jag vaknat opp och inte kom ihåg något, bedövad av alkohol. Det hade känts bättre. Jag kommer nu istället få leva med dessa minnen, få ångra dem i resten av mitt liv.

Jag ska inte säga att jag aldrig mer ska dricka, för det kommer jag. Det jag kan säga är att jag aldrig mer ska dricka för att försöka må bättre. Jag ångrar allt så bittert. Jag vill bara vara på andra sidan jorden och aldrig mer behöva gå runt på dessa alltför välbekanta gator. För att kunna se allt jag har förstört kommer göra så mitt hjärta brister. Jag orkar verkligen inte. Jag orkar verkligen inte det här. Stå vid min sida. Det gör min familj. Annars skulle jag ramlat ned i det allra djupaste svarta. Det känns som att hela mitt liv är förstört. Jag tar tacksamt emot något litet ord. Kanske ett tips på hur jag ska kunna fortsätta leva med vetskapen om allt dåligt jag gjort? Jag är inte värd mycket, men jag förtjänar att leva, för det är något jag älskar, oavsett vad jag skrev i vissa sms jag skickade igår under min allra värsta natt i hela mitt liv.

7 kommentarer

pap

25 Aug 2013 12:47

Du vet så väl Att du älskad över allt annat o du behövs här på jordens i våra liv, en fylla som typ den igår har nog några stycken varit med om. Tag ett nytt spadtag o tänk. Så fint det var igår på dagen. Vi finna för dig glöm ALDRIG det.. Puss på dej o en stor kram. Älskar dej..

Anonym

25 Aug 2013 18:09

Jag står vid din sida <3

Tipp

25 Aug 2013 22:30

Älskade fina underbara syster ♥ Du är SÅ älskad att du inte förstår, och det gör ont i mig! Finns alltid vid din sida, igår idag för all framtid! Alla gör vi misstag, stora som små. Jag tror livet handlar mycket om det, lär från sina misstag, för att bli en bättre och starkare människa. Livet är inte lätt, det är inte rättvist, man får inte alltid som man vill osv det vet vi mycket väl men det är bara att försöka göra det bästa av det. Du är ung och har hela livet framför dig! Jag tror på dig! Allt behöver inte ske idag, allt har sin tid...everything will be okay in the end! Tillsammans klarar vi allt! Du är min Topp ♥

Morfar

26 Aug 2013 08:29

Hej! Jullan Morfar här . Din syster skriver ju hur
mycket vi tycker om Dig. Morfar snart 84 så Du måste förstå att livet är inte Dans på Rosor jämt.
Ja hoppas Du fick en tankeställare.Misstag gör vi
alla. Så kom igen och glöm detta.
Kramar från MORFAR o ELSE_MARIE

Mamma Ewa

26 Aug 2013 10:08

Julia, vill gärna förtydliga lite: polisen "jagade" inte J, de letade efter henne för att förhindra att hon skulle göra något oåterkalleligt dumt... och det var också anledningen till besöket på psykiatrin.
Vi finns för dig. Alltid. <3

moster

26 Aug 2013 13:23

Lilla,lilla hjärtat!! Livet är en hård skola. Det är så tyvärr, men man blir starkare av alla misstag man gör. Så gå vidare och lär. Du har många bakom dej som stöttar, det vet du. Kram. Och glöm ALDRIG: Vi finns.

fam Österholm

26 Aug 2013 14:43

Jullis pullis, vad ska jag säga.... Som ingen av de andra inte sagt?? Livet är tufft många gånger om men försök hitta den som inte gjort något fel / misstag -- då får du leta länge!!! Huvudsaken är att du kan 'skaka ' av dig detta och gå vidare som den underbara jullan du är och glöm ALDRIG Alla du har runt omkring dig som älskar dig <3 var rädd om dig, en miljon kramar till dig <3<3<3

Kommentera

Publiceras ej