Exemplarisk dag

0kommentarer

Var nyss ute och skottade snö, som pappa och Cristian alltid sa. Är lite för förtjust i de där cancerpinnarna, men de ger mig också så himla mycket, för då får jag tid för mina egna tankar om universum och dras inte med i stressen i vardagen. Mörker hade lagt en slöja över samhället, och himlen lystes opp av stjärnor och jag kunde inte låta bli att älska evigheten. Utförde en babylonisk handling just där och då när jag försökte tyda stjärnorna och återigen slogs jag av hur vi människor i all evighet stått och skådat opp mot samma himmel och undrat vad som försiggår där. 

Samtalen idag har berört historia, framtid och religion. Träffade min bästa vän Frida och hennes karl Victor. Tillbringade bästa stunden på dagen tillsammans med dem. Så har varit lycklig hela dagen, och det är en ynnest jag verkligen är stolt och glad över. Ville bara att bloggen skulle få veta det, så jag kan kolla tillbaka och minnas denna fina dag. Livet är vackert. 

Kommentera

Publiceras ej