Hello december

0kommentarer

Äntligen förste december, fina mor väckte mig alldeles för tidigt för att se på julkalendern tillsammans och jag tog den första chokladbiten. Det är också första advent denna söndag så vi tände första ljuset och åt lussekatter på byn och kollade julskyltningen. Jag var en oduglig odåga pga pms, men jag uppskattar som alltid allt mamma gör för mig. Vi besökte även morfar och Else-Marie, och det var gott att se att de var vid god vigör, och jag gråter lite när jag tänker på hur skört livet är och hur snabbt det kan förändras. Livet och döden är så fint sammankopplat, som det allra sköraste spindelnät. Jag skulle inte klara av om någon jag älskade försvann, vill att ni alla skall överleva mig så jag slapp sakna någon... 


Fina Emmy var på byn och hon hade blivit med hundvalp, mitt hjärta stannade för en bråkdels sekund. Det var det finaste jag sett i hela mitt liv, ville aldrig släppa det lilla knytet. Åh. Men nu är jag själv i stan igen och har städat min Stjärna och pyntat den lite. Jag skall även baka lite med julmusik i bakgrunden. Julkänslan börjar smyga sig på och jag tror att den här julen kommer bli den bästa någonsin. 

Kommentera

Publiceras ej