Min fredag

0kommentarer

Tillbringade det mesta av fredagen med Kung Axel, men det var även tid för finaste Eva-Lotta och mig att ses. Ibland är det skönt att ha vänner som man vet finns där men som man inte behöver träffa varje vecka. Vi är så lika, hon och jag, och satt och dryftade kloka tankar i flera timmar. Gulmira bjöd på lyxmat och flera koppar kaffe. Fick mer energi av mina vänner än av kaffet. Det var en såndär fredag man riktigt sparar längst in i hjärtat och tänker på ibland. Lämnade fina flickorna med bultande hjärta och kände mig levande i allra högsta grad. Vi kom överrens om att leva i nuet. Att det hemska år som varit nu är över, och vad som än händer i den okända framtiden så kan det bara bli bättre. 2013 var året jag nådde botten, 2014 är året jag når toppen. 
 
Sen åkte jag hem till Kung Axel igen, killen som får mitt hjärta att slå kullerbytta fullkomligt. Han som visade att saker och ting kan vända. Han som fick mig att le när jag glömt hur man gjorde. Min pojkvän. Vi handlade julklappar, åt pizza, spelade tevespel och gick ut på äventyr och drack bärs och skrattade sönder precis som vanligt. Han får dagarna att bli såna där man minns och ler åt. Och jag ska ha en fantastiskt otrolig upplevelse i Afrika, det blir en extraordinärt bra start på det nya året. Sen kommer jag hem och fortsätter leva livet, det blir så enkelt när man lämnat de man inte mådde bra av och är med dem som man mår bäst med. Kalas helt enkelt.

Kommentera

Publiceras ej