Vart gör man av lycka?

0kommentarer

Var totallycklig igår. Avslutade dagen med att bolla ideer med en väldigt fin Therese. Efter att ha känt varandra i en timme så säger hon att jag verkar väldigt mogen för min ålder och jag kunde inte hålla mig för skratt. Min coach säger samma sak "oftast är de som kommer till mig runt 40-50 år och vill ta reda på de saker du vill utforska nu, och du är inte ens 20". Men som sagt, jag älskar livet och jag vill få ut så mycket som möjligt av det, därför går jag igenom och tänker igenom saker som människor i allmänhet reflekterar över när de är lite äldre.
 
Kom hem runt nio igår och var ganska mör av att ha varit i skolan i mer än tolv timmar. Men ack så fint jag hade haft det! Hängde med bästa globalarna och Simon. Utmanade Simon i kortspel och om han kunde käka 15 chokladbollar samtidigt. Han förlorade i allt förutom chokladbollsutmaningen. Dansade fuldans med brudarna och skrattade så jag grät. Såg på föreställningen "Seven" som handlar om sju kvinnors livsöden, och spelades av mina vänner, och den var så fruktansvärt bra. Var så lycklig, och jag blir förbryllad själv över hur mycket goda saker man kan känna. Får ju knappt plats med allt i min lilla kropp. 
 
Livet kommer bli bra, och man ska njuta av de små stunder av lycka man ges. Som till exempel när vinden blåser så hårt så man nästan lyfter, jag har alltid drömt om att kunna flyga. Eller som när man får ett fint sms av en väldigt omtyckt människa. Eller när man har snöbollskrig med Cassandra och man står enfaldig och väldigt träffbar och hon råkar missa med 20 decimeter. Eller som när man bara går ensam hem till sin lilla lägenhet och inte kan sluta göra hoppsa-steg och ler så tänderna fryser.

Kommentera

Publiceras ej