Avresa kl 18 hemma kl 6

0kommentarer

Idag är det dags för avfärd. Lämna detta ställe för ett snöigt Sverige känns väl sådär. Som att äta grönsaker när man kan få efterrätten. Denna resa har verkligen öppnat mina ögon för världen. I Sverige skall jag bara tillbringa närmsta framtiden så jag hinner ta studenten. Sedan vill jag ut och lära mig saker (ironiskt, jag vet). Språk. Kulturer. Historia. Människor. Så mycket finns att upptäcka, jag har alltid trott att Sverige räcker, men nu har jag insett att länder (eller jag menar nog världsdelar) skiljer sig så otroligt mycket från varandra och är väldigt intressanta. Har fått så många kompisar här som jag skulle vilja fortsätta lära känna, bland annat min afrikanska dansande drottning, finaste Mourene och skojigaste Miche. Men efter studenten så blir det äventyr av något slag. Kanske inte direkt Kenya, men något fransktalande land. 
 Här ligger jag på stranden till Indiska Oceanen. Vi flög ju till Mombasa i fyra dagar, därav den obefintliga uppdateringen av bloggen. Skall skriva ifatt allt när jag landat och sovit ifatt i Sverige. Saknar hemgjord köttfärssås och semlor så det är väl det absolut första som händer när jag landar. Mat, mat, mat. Bävar inför flygmaten, och även flygresan. Men det går nog bra. Nästa gång vi hörs är jag hemma. Ciao!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej