Den här dagen gör mig galen!

1kommentarer

Av så här mycket sol och D-vitamin blir man ju helt till sig. Varenda sinne öppnar sig och tar in den nya världen som håller på att väckas till liv igen. Man börjar få livslust igen! Jag gjorde något spontant idag och gick och köpte mig en stor påse jord, lite frön och en bunt blommor och satte igång med lite odling i mitt kök. Det var förbannat jordigt och mysigt. Men det är ju sånt man har en egen lägenhet till, att pyssla och stöka till och göra sånt som är förbjudet att göra hemma. Hihi. Men nu ligger fröna långsamt och gror i min jord och ska snart växa sig långa opp mot solen. Jag växer också i långsam takt opp mot solen. Jag försöker arbeta med att inte sakna min rot alltför mycket, är man en blomma på vift så kan man ju inte sitta fast.
 
Jag har även gjort mig av med min andra halva. Det gick lika spontant och snabbt som när jag gick och köpte jorden och blommorna i butiken. Men av de två handlingarna är jag nog mest nöjd med blommorna...
Jag är tacksam för all tid vi haft tillsammans, den mest spännande och över lag bästa tiden i mitt liv och jag älskar honom fortfarande så att hjärtat slår volt. Men saker är tydligen som de är, och två vissna blommor är två vissna blommor. & nu ska jag bara gå helt opp i blommorna och bli den knasiga unga kärringen på våning två. Men hellre knasig än helt förstörd och sönder. 
//Jk

1 kommentarer

Anonym

28 Feb 2013 00:41

Hjärta dig <3

Kommentera

Publiceras ej