The final days

0kommentarer

Idag har jag varit i hemtrakten och pratat lite med mammut och pippi. Känns så overkligt att packa kläder till ett varmt land. Har umgåtts med kylan alldeles för länge så har glömt allt vad värme och sommarkläder innebär. Tusen klänningar ser det ut att bli i alla fall, och ett par promenadskor, och så dessa på bilden. Kan inte åka utan dem. De är så himla fina. 

Idag har jag mest dansat och känt mig konstig. Trodde jag skulle svimma förut men det gjorde jag inte. Tog en macka och satte mig på golvet istället. Jorden snurrade, men det gör den väl alltid utan att man lägger märke till det, antar jag. Sen satte jag på lite tvättmaskiner. Det rullade/snurrade på ganska bra då med.
 
Nu ligger jag i sängen och har ingen brådska fast att schemat är för långt jämfört med tiden som är för kort. Ska dammsuga, göra mat, packa så att det är halvklart, skriva en presentation om Sardinien, hämta och vika tvätten, plugga italienska-prov, duscha, se på Super Bowl och sova. Super bowl slutar runt fyra-fem så det blir väl sömnen som inte hinns med på schemat. Känner mig duktig. Älskar att ha saker omkring mig, och imorgon blir det minst lika stressigt. Italienska, dans, fika, Viken, frisören, mormor, Frida, välgörenhetssaker som skall hämtas till Kenya, packa och åka till stan igen. Måste skriva opp allt här, annars lär jag glömma hälften. :-) 
//Jk

Kommentera

Publiceras ej