Gifter i mat & medicin, text av landsbygdens förkämpe

2kommentarer

 
Har ni sett nyheterna eller läst tidningen något i helgen? Det rapporterades om barnmat som innehöll arsenik, kadmium, bly och andra tungmetaller. Tre portioner av en viss sorts gröt gav barnet i värsta fall en underutvecklad hjärna. Hur bra känns det? Och vad fan säger föräldrarna som har matat barnen med detta under barnens första och kanske viktigaste skede i livet och NU får veta vad de egentligen har gett ungstackarna?!?
 
Vad ska man göra då? Jag litar ju blint på att det som finns i våra matvarubutiker är mat. Det gör väl ni med eller? Men alla dessa fiskar, färdiga rätter som serveras och först skall värmas i mikron, är de ens värdiga att kallas föda? Ibland känns det som att vissa produkter på ICA är mat bara för att de kan stoppas i munnen... Men det kan ju de flesta saker här i världen, vi äter dem inte i alla fall. 
 
Blir bara alltmer övertygad om att alla försök, minst hundratals, om att få folk att flytta ifrån landsbygden är idiotiska. För om 10-20 år kommer många behöva flytta tillbaka till landet och naturen för då kommer säkert inte någon mat kunna ätas ifall det fortsätter som nu, då lär vi bli tvungna att gå tillbaka 100 år i tiden och producera vår egen mat. Precis som coola Mika Liffner redan gör. 
 
 
Och som om det inte vore nog... Läser/kollar man vidare på närmsta nyheter kommer dessutom flera kritiska artiklar om HPV-vaccinet fram nu. Hur känner sig alla stackars lurade tjejer? Som tur är så är jag ett undantag. Jag är värsta sortens motståndare till allt vad vaccin heter egentligen, så jag tog inte detta vaccin.
För det första så uppdagades det för några veckor sedan att de som ordinerat detta vaccin till Sveriges tonårstjejer har kopplingar till företaget som säljer vaccinet. Alltså så är dessa människor väldigt partiska i frågan. För det andra så är det POJKAR som bär på viruset och inte tjejer. (Ilskan bara växer, vadfan har vi mage att kalla oss ett jämställt land för?!?) För det tredje så innehåller vaccinet samma gift som i svininfluensavaccinet som kan ge människor narkolepsi.
 
Är man konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att kyrkan, staten och människor med makt och pengar tycker att människor av idag lever för länge. Förr i tiden krigade man och överbefolkningsfrågan löstes på ett naturligt sätt. Sen satte FN, fredsavtal och mänskliga rättigheter stopp för det. Så nu har man hittat ett än dödligare vapen: mat och medicin, som på ett väl genomtänkt sätt långsamt tar kol på befolkningen. Heheheheheheheh. Crazy, scary world i alla fall. Det är väl det jag vill säga.
//Jk

2 kommentarer

Fridis

15 Jan 2013 22:49

Därför ska man handla sin mat på Finnö Fisk, eller alternativt odla den själv. Stackars människor, speciellt de i storstäderna, som handlar & äter (vad de tror är) mat, men som egentligen dagligen matar döden. Världen idag... Hoppas den blir bättre imorgon :)

Svar: True story. Det är så fint att jag alltid kan finna det som jag tycker är så vackert i naturen hos dig Fridus. Min lilla skogsmulle. All min kärlek
Julia Teddy

Joe

17 Jan 2013 13:45

Glatt förvånad att finna detta uppvaknandet hos dig. Bra skrivet men akta dig för mikron och fisken bara. Även de har en baksida som orsakar sjukdomar och stor orättvisa i världen.
Hela mänsklighetens samlade kunskap är nu tillgänglig för var och en som söker och den stora lögnens bubbla håller på att spricka.

Svar: Åh, detta intresse har funnits hos mig ganska länge. Redan som liten var jag kritisk. Jag är ju uppvuxen med en pappa som alltid ordnat med kött från glada rena djur, och en mamma som varit klok nog att avråda mig från att använda mikron för att värma färdiglagade rätter utan några som helst näringsämnen, så nu äger jag inte ens någon mikro.Vad poetisk du är!
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej