Idog ung kvinna, jajamän

0kommentarer

Dagen då jag inte hade tänkt göra ett jota. Vaknade när solen redan hade försökt väcka oss. Låg kvar i timtal och ömkade mig själv. Inte för solens skull, utan för en annan naturlig men ändock så jävla besvärlig anledning. Kunde ju heller knappt resa mig, så då var det bäst att bara ligga och vänta ut smärtan. Sedan, trots allt, så gjorde jag någonting ändå. Jag tog en tablett, livsnödvändigt, och begav mig mot ett cafe för att träffa saknade Gulmira. Gulli har världens vackraste hår och pratar ryska och franska och är helt underbar. Hon ska flyga till Ishotellet i Kiruna imorgon och jag kan inte vara annat än avundsjuk. Det är ju helt magiskt där. 
Nu är jag hemma i Stjärnan igen och väntar på att tvätten skall torka och att Cristian kommer hem från amerikanska fotbollsträningen. Har diskat och dammsugat också. Skulle göra så lite som möjligt men inte ens det lyckades jag med idag. Kan inte bli bättre. 
//Jk

Kommentera

Publiceras ej