Laga-Jullan-dagen...

2kommentarer

 ...närmar sig sitt slut. Är Jullan hel då? Ja! Blev hel av att köpa de däringa delikatess-skorna som är knallrosa och kalasfina på Vegabond. De är som tårta för själen. Sen lockade dansstudion. Efter att ha dansat så mådde jag bra för stunden. Låg sedan i trötthet och nötte sönder en soffa, så kände att det var dags att bege mig ut i solskenet, och då kände jag livslycka. Unnade mig en barnportion lasagne på ett kafe och bara njöt av att vara ensam och glad. Blev emellertid mätt efter halva biten och blev lite ledsen igen, men då smsade mamma att jag skulle ta en bit för henne, en bit för pappa och en bit för Eve, så till slut var hela lilla lasagnen nere. Då blev jag solros-glad igen. Med mat i magen kommer jag ju växa mig lika lång som Bibbis solroser som står mot lagårn. Sedan strosade jag runt på stan och kollade lite tavlor och konst och kläder. Mådde som man gör om somrarna när man känner sig fri som vinden. 
Nu på kvällen har jag lagats tillräckligt tror jag. Stjärnhimlen är bäst. Min lägenhet heter Stjärnan och i samma byggnad, Stjärnhimlen, ligger Poolstjärnan. Så har bara flytit omkring i en bubbelpool och druckit vin hela kvällen med älsklingen.
 
En sådan dag, bara till för att att laga mig. Såna borde finnas fler av. Eller, nej, lyckligtvis är jag ju hel ganska ofta, så jag behöver inte lagas så ofta. Däremot tänker jag göra mer saker som jag mår bra av varje dag, och minska på de som gör mig inte så glad. 
//Jk

2 kommentarer

MT

23 Jan 2013 08:56

Klok du! <3

Svar: Same to u
Julia Teddy

Anonym

23 Jan 2013 09:00

Å som kom det ju en liten Milan också, som tårta på mosen den här dagen :-)

Svar: Woho! Grattis Shakira! Kram på dig m
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej