Tåspets och utrålning, fem olika historier

2kommentarer

African Queen. Inspirerad av Kenya; savannen och alla de vackra, stolta dansarna där. Mest av den underbara tjejen i Jujja som drog opp mig på dansgolvet, tänker på henne fortfarande. 
 
Jump for joy. Den här tjejen känner precis som jag varje dag av juli: woho det är sommar, hakuna matata vad jag är glad! 
 
Passion for life. Havet som fond, blåsigt och soligt, vill leva med all sin kraft.
 
Dancer in garden. Graciöst trädgårdsarbete, asså jag gillar blommor och det gör den här dansaren också.
 
Power. Dans är makt, den här kvinnan utstrålar självständighet och styrka. Hon är power.
 
Har haft sommarlov i några veckor nu, har mest suttit med penseln känns det som. Det är så roligt! Jag har övergått från att författa historier med hjälp av ord, nu målar jag ballerinor och spinner historier om dem med penseln istället. Och utvecklas som konstnär. Inser att jag lär mig om både penseldrag, färger, dans och anatomi. Har sålt tre verk än så länge. Till tre underbara hem, så dansarna kommer verkligen stormtrivas på de nya väggarna där de ska sitta. 
//Jk

2 kommentarer

Anonym

15 Jul 2013 12:29

Skitfina bilder! Framförallt den sista.

moster

16 Jul 2013 17:55

Jag håller med föregående talare. Och tänk, den bor hos mej nu!!!

Kommentera

Publiceras ej