Bada i mitt hjärta

1kommentarer

Hela dagen var förtrollad igår. Tiden var ett påhitt som vi inte visste något om. Dagen flöt och Tone också. Åh, vad vi cyklade snabbt till Ensjön, cykeln som fick punka mitt på landet blev räddad av en snäll tant. Vad varmt det var, vad härlig Tone är, vad gott det är med solvarma tomater, vad jag älskar svenska sommaren. Var med Tone i sex timmar visade det sig när jag väl kollade på klockan, då hade vi pratat igenom hennes Nya Zeelands-resa och min Kenya-resa och hunnit prata om allt mellan himmel och jord. Tone är så braaaaa!. Sen gick vi till Helenas paradis och fikade med henne, hennes mamma och mormor. Det var fab och Helena är så tjusig.

Sen gjorde jag mig fin för att kunna bege mig till Bea där hela klassen hade samlats. Ville medvetet supa ned mig för helt plötsligt när dag övergick till kväll så hade förtrollningen brutits. Livet blev brutalt jobbigt, så lämnade allt och alla förutom bästa Tilda och drog till Alle och Adam som vanligt. Dog på cykeln när jag skjutsade Tilda, jag kan vara livsfarlig. Sen drack jag jordgubbsvin och blev full. Jeffrey fick bära hem mig kl elva, så det är ingen risk att lilla jag blir våldtagen inte, när jag somnar så tidigt! Fick en fläck på mössan - men den var mindre än den i hjärtat... Så det gör inget. Jag grät en stund.

På hemvägen nyss mötte jag gubben som kallar mig sin söta prinsessa. Varje gång. Då blev jag glad. Det är som att livet mitt gör allt för att visa mig att det älskar mig, det visar mig det genom småsaker som gör mig glad när jag är ledsen. För den lilla småsaken som att jag mötte gubben, just idag, som alltid ser på mig med kärlek i blicken fick mig att inse att alla skitsaker folk gör ska man bara lägga undan och glömma, jag tänker inte umgås med folk som inte är som gubben, eller som Tone för den delen. Jag tänker inte umgås med folk som inte ser på mig med respekt, värdighet eller kärlek eller vad som helst som är bra. Nu är dagen bra och den kommer bli perfekt också, det känner jag på mig. Solen skiner, det är sommar och jag är ung och sorglös. Till kvällen drar jag till familjen som älskar mig och som jag älskar ännu mer.

Love, happiness and freedom!
//Jk

1 kommentarer

tilda

08 Jun 2013 15:43

åh julia

Kommentera

Publiceras ej