Lite tankar dagen före studenten

0kommentarer

Asså man blir ju sentimental av stora förändringar i livet. Det slog mig just att den bästa studentveckan någonsin är över. Min kropp skriker nej, för jag har haft det så oförglömligt roligt. Hur kan det redan vara slut? Och en sak till. Det slog mig just att vi tar studenten: imorgon! Jag kan knappt fatta det, hur tankarna springer omkring under mitt blonda rufs, att det faktiskt händer. Tiden är nu inne. Hur kan det redan vara slut? Allt det som imorgon kommer tillhöra det förgångna. Låt mig frigöra en tår. *blinkar*

Det är slut på en era. Ingen mer dans varje dag, inte spaghetti och ketchup, inga mer skolföreställningar, inget bus med bästa vaktis längre, inget mer svart som Allmoder i fina, inget mer skrik i trapphallen, irritation över att någon satte på tavel-larmet, ingen mer Pia-lektion, men framförallt man kommer inte hälsa på alla vänner man fått under de här tre åren varje dag. Gud som satan vad jag kommer sakna er!

Kommentera

Publiceras ej