Studenten

0kommentarer

Klockan är lite över tre när jag skriver det här. Jag är så diskret lycklig så det pirrar i magen. Nervös och spänd inför framtiden som nu är nuet.

Kvällen har bjudit på dans och prat, och efter att ha festat nästan konstant i två veckor så blev det en tidig hemgång idag. Lite för att mitt huvud mest ville ha lugn och ro så jag kan sitta och planera och bestämma. På vägen hem levde jag. I gryningen och ensamheten. Nu vet jag vad jag ska göra. Jag ska göra det rätta, hjälpa andra, utmana mig själv, stå på egna ben samt känna friheten och alltid värdesätta kramar framför pengar. Det är så mitt liv ska se ut efter denna dag då jag tog studenten, och inte på lång tid kommer sätta min fot i en skola igen. Det har varit den bästa dagen i mitt liv. Bubbel, ballerina, italienska cigarrer, frihet, dans, utspring, bästa barnen, kusinen och mostern, familjen, plakatet<3, flak, rektorn som skrev i min mössa, klänningen, ett subtilt jubel som blev oljud och skrik av eufori, maten på Enoteket osv. Det har varit den bästa dagen. Tack för att jag fick vara med om den, tack för att ni var med och gjorde den oförglömlig.

Nu får det emellertid vara slut på så serisöt planerande... Det är dags att krya ned mellan de varma lakanen och insupa några andetag av lycka innan drömmarna kommer. Imorgon fortsätter allt fantastiskt, det är ju helt underbart att min studentmottagning är imorgon. Tro det eller ej, men vet redan nu att jag kommer vara ännu lyckligare då än nu.

Dags att släppa det gamla och bara leva livet bäst och äventyra i friheten så mycket som möjligt.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej