Brittland

2kommentarer

Det är något speciellt med det där Brittland och att producera gudomliga teveserier som blir som en del av ens liv alltså. Alla tycks fastna i mitt hjärta. Ja, ända sedan år 2002 då min förälskelse tog fäste i och med Karl för sin kilt. Familjen satt då alltid bänkad framför dumburken och njöt av veckans bästa stund då Archie försökte få husfrid i sitt slott Glenbogle i Skottland. Sen var det ett litet avbrott och då fick man nöja sig med Mister Bean, men inte gjorde det mig något inte! Sen kom till slut Från Lark Rise to Candelford som en frisk fläkt och man började tänka att själva landet Brittland i sig kanske nog var bättre än Irland ändå. Men de tankarna övergavs ju snabbt såklart. Då man insåg att Brittland gör sig bra på teve medan Irland är bäst i verkligheten... Så man fortsatt glo på teven och upptäckte Downton Abbey och levde sig in i karaktärerna så man till slut höll på att ta efter dem. Själv blev jag utsedd till earlen av Grantham, men det är en lång historia jag inte tänker gå in på. Så tog Downton en oförutsedd vändning om man var tvungen att gå i terapi ett tag innan man slutligen kunde gå vidare. Nu har jag en flirt med Downtons föregångare Herrskap och tjänstefolk och det blir denna serie som får avsluta de flesta kvällar här i min Stjärna. 
 
Så var det i alla fall med mitt on-and-off förhållande med Brittland, nu får jag ursäkta men nu ska jag gå tills sängs med Herrskapet! Vi hörs och tusen godnattkyssar
//Jk

2 kommentarer

sonjaaa

20 Mar 2013 08:46

Åh karl för sin kilt!!!!<3<3<3

Svar: Jag veeet!!! Typ bästa! Åh vad kul att du också såg på det :)
Julia Teddy

Fridafrej

20 Mar 2013 09:38

Lark Rise to Candelford!! Åh, nu fick jag någonting bra att tänka på här på bussen. Tack min fina. Hoppas vi ses på måndag!

Svar: :) toppen! Ja lätt att vi ses!
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej