Gulmira

1kommentarer

På fransklektionerna i högstadiet träffade jag en vacker flicka vid namn Gulmira. Alla gav henne smeknamn i form av Gullet, Gulli eller Gull. Hon var alltid vänlig och omtänksam mot alla och jag fastnade för henne direkt. Jag gick hem till henne ibland och tog del av hennes fantastiska familj och vi lagade mat eller bakade ihop. Blev goda vänner. För varje gång jag träffade henne så blev jag bara gladare och gladare. Så vi är goda vänner även idag såklart. Åh! Vilken briljant person hon är! Idag åt vi lunch på stan tillsammans och bara skrattade. Sällan har vi seriösa samtal. Vi bara garvar för hon skulle kunna va komiker eller jobba inom teater. Dock har hon redan bestämt vad hon skall bli när hon blir stor, hotellägare. Idag i alla fall bestämdes att hon skall lära mig ryska, för Gulli kan svenska, engelska, franska och ryska. Hon har dessutom ett eget litet cafe att ta hand om. Gosh, kan inte fatta att så bra människor vill umgås med mig. 
 
Nu ska jag sova sött efter en såhär fin och gullig dag.
//Jk

1 kommentarer

Guli

20 Mar 2013 10:46

Men åh Julia! Jag blev så glad att jag får tårar.. Du ÄR allt dessa fina ord som du har skrivit om mig! Min fina, coola, omtänksamma, originala och fabulösa supernovis: JK. Du har en mycket god hjärta ska du veta! Btw, du skulle passa som författare! En sådan roman om vänskap med en supernovig omslag och kursiv stil på rubriken. Gaaah! Jag kommer vara den första som köper den! For sure.

Kommentera

Publiceras ej