Det är en ny värld i annalkande

0kommentarer

Det hände ganska mycket igår och då behöver jag en dags vila för att hitta andan igen. Det var musikalfest och kaos. Började denna dag med att gå ut på gården och bara göra lite morgonyoga i solen. Asså praise the lord, man blir ju religiös på riktigt när man är ute. Det var så himla fint och nyttigt att bara sitta där i nuet. När jag är själv och när jag slipper tänka på att jag måste släpa på det där ankaret, ja, då är jag ganska glad och positiv. Jag ser inte världen som att den faller ihop, jag ser det som att en ny värld skapas. En bättre värld.
 
Sen blev jag rastlös och ville äventyra. Det är ju ingen risk att någon hör av sig till mig egentligen, så därför frågade jag varenda vän ifall det var någon som vill hänga. Och det var det ju! Bland annat världens finaste tjej Pocahontas (Julia!) ville glassa i solen i en park så vi har varit ute hela eftermiddagen. Julia vet hur man lever livet hon, och hon är så himla snygg så det är sjukt. 
 
Det flyger omkring en duva utanför mitt fönster. Läste att det symboliserar fred och Guds ande. Kanske har jag slutit fred med mitt inre idag och hittat glädjen. Jag tror ju inte på någon Gud, men jag tror att man kan kalla allt fint och älskvärt och glatt för samlingsnamnet Gud. 
Amen to that sistah! Jag är så bakisdjup idag. 
//Jk

Kommentera

Publiceras ej