Mormor Mai

0kommentarer

Det krävs så lite för att jag skall vara lycklig en hel dag. Jag vet inte vad det beror på, men jag tror att det är min bästa egenskap, att se det stora i det lilla, och känna så enormt mycket. Idag hände tusen såna små saker. Mamma väckte mig. Jag låg i min prinsessäng. Pia Mucchiano var på radion när jag åt frukost, jag saknade dansgymnasiet för en kort sekund (lektionerna, sammanhållningen, allting som handlade om Kenya). Sen väntade en hel dag tillsammans med mormor. Är så glad för hennes skull att hon skall flytta. Vi packade, donade, åt pannkakor med jordgubbar, klappade Simba, kramades och skrattade. Fick höra historier om hennes saker som får liv när hon berättar om dem. Vet en massa historier om knivar som vunnits på skyttetävling när mormor var ungmö, om smycken från mormors resor till Holland, om böcker och kastruller. Åh mormor. Finaste Bibbi kom förbi också. Vill bli som dem när jag blir stor. Åkte sen hem till stora vita huset och päronen trillade in en efter en. Vi spelade plump och åt gott. Glasögonligan saknade dock storan. Lillan är lite halv utan storan som bor i Kalmar och skriver C-uppsats och annat tråkigt. Du klarar allt. 

Imorgon är jag bjuden på halloweenfest. Blev bjuden för 100 år sen och har tänkt en massa bra utklädnader. Men glömt. Och nu måste jag panikartat komma på något imorgon. Men det kommer bli kul, det blir det alltid. Mycket kärlek och pussar. Nu ska vi se på film. "Aldrig aldrig ensam" tra la la 


Kommentera

Publiceras ej