Slutet på Kalmareran......

2kommentarer

Asså har haft den allra bästa helgen sen urminnes tider, ok, jag överdriver brutalt, men den har varit väldigt fabulös. Fullkomligt fabulös. Mitt beteende pendlade emellertid från att vara en complete bitch till att vara den roligaste, sinnessjukaste människan i världen. Åh, me loves those moments. När det inte bara är jag som sitter och garvar åt mina egna skämt, då mår man. När tre andra också ramlar av stolen, åt något idiotiskt man sagt bara för att man är dum i huvudet och ungefär jättegullig, åh, då blir jag så glad. För det var vad som hände. I fredags på fin italiensk restaurang i Kalmar så hördes östgötskan rulla fint på tungan. Vi hördes nog över hela alltet. Och då gör det mig inget om jag är blond och efterbliven, jag är söt och får folk att skratta i alla fall. ♥ Vi höll ut ganska länge, vinflaskorna rullade in, och sen rullade vi ut, proppmätta, till en bar. Även där höll jag lådan kändes det som, tröttar ut varenda människa, ty det är vid såna tillfällen mina briljanta kvicka skådespelartalanger blommar ut.

 
Det blev lördag och jag spenderade alldeles för mycket pengar som jag inte har, till fyra garderober som redan är smockfulla. På kvällen åt vi sjukt god mat igen, den här gången i 1600-tals miljö, innan Eve och jag lämnade tanterna som skulle på Babben, och gick hem till Norra vägen, för min kanske sista gång någonsin. Bästa Annelie kom. Det var dags för VIPkväll på Z, ett sjukt bra avslut på eran i Kalmar. Vi bjöds på buffe och dricka och dans, och jag gick sentimental hem tillsammans med de två finaste kalmartöserna i ljummen natt och kände att jag haft en fin tid med Kalmar medan Eve bott där, men att det nu var över, jag kände det i luften. Så jag tog farväl av alla fina minnen som skapats där medan vi gick hem utmed havet och alla fina hus lite salongsberusade och lyckliga.
 
Idag har vi shoppat och sprungit på IKEA innan vi åkte hem till byn igen. Pussade på Eve, nu ses vi inte förrän jul, sen flyttar hon till UK och jag beger mig till Afrika. Så det var ett fint avslut på den tiden, dessa år i en så fin stad, och jag får tacka ödmjukast för sällskapet ni konstiga, ärliga och härliga människor: mami, ette och lena.
//Jk

2 kommentarer

EM

18 Nov 2013 09:33

Förstår om alla Kalmariter pustar ut efter en helg
med vilda östgötar på besök.
KRAM/EM

E

18 Nov 2013 16:34


Svar: Much love!
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej