Jag föddes faktiskt såhär

1kommentarer

Nej men helt ärligt. Sluta bara bry er om idiotiska saker när världen håller på att gå under. Vet ni hur många som lider av fattigdom, hunger, miljöproblem? Vet ni hur mycket regnskog som skövlas bort dagligen? Att den är nästintill utan hopp i Afrika? Vet ni hur alla våra jävla snittblommor förstör alla hav de odlas i och dödar alla levande organismer? Vet ni att barnarbete förekommer på bomullsplantager som sedan blir våra billiga kläder som vi köper och slänger varannan dag? Att en orkan är på väg in över Europa? Vet ni hur de tvångssteriliserar människor i bla Uzbekistan? Vet ni att vissa djurarter håller på att dö ut? Herregud. Nej, det är viktigare att klaga på hur någon ser ut. Hur kan folk hålla på och tjöta om småsaker när världen går under? Och förresten. Folk kan va så jävla fina utanpå men totalt jävla urfula inuti. Har så många exempel så jag vill gråta. Gråta i år, men det gör jag inte för jag kan lägga såna småsaker åt sidan. Jag väljer att va genomful och äcklig utanpå, och helt underbar inuti. Okej? Är det inte okej så bryr jag mig inte ändå. Jag är nöjd. Jag är nöjd med mig själv. Nu ska jag laga klart min currykyckling som ska bli mammas matsäck. Nu ska jag cykla och köpa en pumpa och gröpa ur den för att den ska bli en läskig halloween-lykta och god soppa. Sen efter det ska jag förmodligen däcka i soffan och läsa swahili. Sen ska jag baka två sorters kakor som tack till min underbara kusin och vackraste Alma som tack för att de är bäst i världen. Ja. Och jag är nöjd. Kanske tar en cigg också. Det var allt jag ville säga. Är så förbannad på folk som dömer efter utseende. Bajs är ni värda. 

Tack för huvudvärken! 

1 kommentarer

Frida Larsson

06 Nov 2013 21:12

Väldigt tänkvärt! Blir tårögd... Kram

Kommentera

Publiceras ej