Mormors hjärta

2kommentarer

Det finns tre kvinnor här i världen som är mina största inspirationer. Den ena är mamma, den andra min syster och den tredje är mormor. Det är den kvinnan, min mormor, som är början på min underbara familj, det är hon som är mamma till hela släkten och lika älskad av alla sina barn och barnbarn. Jag vet att alla av oss ser opp till mormor Mai för hennes hjärta slår tusenfalt för allt levande, det finns nog inget ont i henne.  Ända sedan barnsben har jag tillbringat dagar hos henne och hon har fört vidare kärleken för matlagning till både mig och Eve. Om somrarna cyklar jag alltid ut till hennes underbara trädgård och tar mig ett glas saft som vi kanske gjort under dagen och spelar spel och gör korsord. Det är mormor som gör mig glad under en ledsen dag, och imorgon hoppas jag att jag får träffa henne! Hörde att hon är på äventyr igen, som sagt, hennes hjärta slår ju för mycket för allt som finns här i världen... Massa kramar till dig från jordgubbsjullan! 


2 kommentarer

Mamma Ewa

17 Oct 2013 21:43

Fina Fina Du <3 och fina fina mormor & Eve. Kramar

Österholm

24 Oct 2013 21:02

<3 <3

Kommentera

Publiceras ej