Ruinerad på mat

1kommentarer

Gick ut och åt och fikade i helgen och köpte en endaste liten kläd. Sen har jag bara handlat en banan där, en gurka och tomat där och lite godis här. Och idag storhandlade jag vilket innebär: mjölk, ägg, morötter, finn crisp, nudlar och en liten godispåse för tio spänn. Nu är emellertid nästan studiebidraget slut och det är mer än tjugo dagar jag skall leva på detta. Hmm. Ändå så äter jag ju mindre än en häst bajsar, tänk er dem som äter ett riktigt mål mat om dagen och är student!!!!? Min diet har hitills bestått i att äta skräpmat såsom chips och choklad, det mättar väldigt bra samtidigt som man håller formen för efter några bitar mår man illa. Men nu senaste tiden har jag ju börjat äta nyttigt  men hallå, en blir ju ruinerad! Men några fördelar finns det ju... ekologisk mat är dessutom billigare på netto än på andra ställen så får i mig mycket nyttigt än vad man kan säga om chips... 
Får helt enkelt börja röka mer strukturerat så jag inte känner hungern :) 

(Mama, skämtar!) 

1 kommentarer

Anonym

08 Oct 2013 17:37

:-P
Tänk istället hur mycket nyttig mat du får för samma peng som de där äckliga ciggarna! Tänk så mycket finare hy morötter ger än ciggisar! För att inte tala om synen... Älskar dig ändå skruttunge <3

Svar: Haha! Men dyrast är ju "riktig" mat, får nästan övergå till chips och choklad för då håller jag mig smal också.
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej