Det bästa livet

2kommentarer

Jag lever det bästa livet (hell yeah!!!) och det tänker jag inte hymla om (som ni kan märka ibland här på bloggen). Jag är så nöjd, glad och tacksam så jag nästan flyger fram. Känner så många positiva känslor i kroppen så man nästan blir förvirrad över att de är så många och så intensiva. Det är ju så, att även jag har dessa nere-perioder också (det hymlar jag inte heller om här på bloggen). Men de är flyktiga och jag ödslar inte så mycket tid åt dem egentligen, de finns där och hälsar på någon gång i månaden men jag har tilltro för jag vet att stormen går över efter någon dag. Sedan fokuserar jag hellre på det som är bra och som gör mig lycklig. Då blir det enkelt att leva.

Just nu finns det mer saker som gör mig glad än det någonsin tidigare funnits. Kanske tillkommer det mer glädje i takt med att åren går? Förmodligen är det ju så, haha. Hade en fantastisk dag på Vammarskolan i fredags, undervisade i språk. Sedan bjöd jag min favorit-bästis Almis Palmis på lite firar-fika på lilla blå. Helt underbart. På kvällen åkte vi till Lena och åt pizza. På lördagen hängde jag med päronen, fyndade fina tallrikar på Röda korset, åkte bil, åt sagolik mat på lilla blå och njöt av solen i varandras sällskap. Dagen idag har varit snårig, men det slutar ändå med ett leende på läpparna. Var träligt på jobbet med sura kunder, och när jag väl kom hem kom jag två timmar försent till tvättstugan. Men vad gör väl det? Det ordnar sig ju till slut. All kärlek till det faktumet.

Lyckan fortsätter... det handlar om att se småsakerna som egentligen är "de stora sakerna", som att min hemmagjorda bananglass nu väntar på att bli kall i frysen så jag kan festa på den till kvällsmat. Det är så fab allting. Har jag sagt det? Mitt liv är bäst verkligen. Älskar er fina människor i det.

2 kommentarer

Mammma

08 Sep 2013 20:50

Och vi älskar att vi får vara en del av detta fantastiska liv. Du är så fin <3

Österholm

19 Sep 2013 20:20

<3 <3

Svar: <3
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej