Helvild

1kommentarer

Åkte ned till Valdemarsvik idag med en härlig känsla i kroppen. Man är bra galen när man tackar ja till vikariejobb på sin gamla högstadieskola. Men det känns fab trots allt. Pirret i magen är skönt, att jag vågar! Jag är helvild och lite galen, men jag trivs med det. Det gör mig stolt, att jag pushar mig till saker som jag tror är omöjliga - men ingenting ääär ju omöjligt. Jag kommer klara av även detta. Eleverna ska älska språk lika mycket som jag gör :-)

Har skrivit på en massa viktiga papper nu, sitter i klassrummet och fördriver tiden innan min första lektion i franska. Har ställt i ordning alla bord och stolar och städat bort allt kludd och tagit bort skräp. De ska trivas. Eleverna. De är de enda som saknas nu: mina fina elever. Wow.

1 kommentarer

Österholm

06 Sep 2013 20:44

Jag har en väldigt nöjd elev här <3 <3

Kommentera

Publiceras ej