Not worthy

5kommentarer

Making no difference in the world. Det är fullkomligt bullshit att någon skulle sakna mig om jag försvann. Ingen skulle märka ifall jag bara dog här och nu på fläcken. Och det är denna eviga ensamhet som faktiskt till slut kommer ta livet av mig, det är jag bergsäker om. Jag kommer dö av sorg någon dag i mitt liv och det kan ske nu eller om hundra år, men av sorg kommer jag dö det vet jag. Uppfyller inget med min plats här på jorden, kanske tänker jag mer på detta än de flesta andra, jag tycker jag tar för mycket plats om jag frågar om jag kan få åka med i någons bil ifall de ändå ska åt samma håll, jag tycker alltid att jag tagit för mycket plats och alltid frågat om saker och ting är okej. Är det okej att jag besvärar dig med min existens? Känner mer ofta än sällan skuld över att jag inget gör här i livet. Man vill ju göra skillnad, men själv är jag i vägen och en börda, förhindrar mer än förbättrar. En tanke återkommer vecka efter vecka. Tänk om jag kunde ge mitt liv till någon. Det finns emellertid bara en människa jag skulle ge detta liv till. Och jag gråter. För vad gör jag här på jorden när någon som förtjänar att vara här inte längre finns till? Det är min allra högsta omöjliga önskan, att hon kunde få liv igen och jag kunde känna att jag tillfört något till denna eländiga plats. Hon. 

5 kommentarer

E

24 Sep 2013 21:04

Men då skulle jag ju inte ha någon blogg att läsa.

pap.

24 Sep 2013 22:08

Du vet hur mycket som vi alla känner o älskar dej. Det är inte alltid solsken här på denna planet, gom inte det.. LOVE.

Svar: Hade inte förväntat mig solsken heller, trots att jag välsignats med ett liv som oftast är soligt. Det handlar inte om det. Solsken har jag, det handlar inte om det... Det handlar om andra saker
Julia Teddy

Anonym

24 Sep 2013 22:20

Du gör nytta varje dag, du gör världen komplett med din blotta existens. En nittonårig ung kvinna ska bara ägna sig åt att insupa, ta till sig och växa. Hennes tid kommer, hon har många många år på sig att tillägna sig känslan av att "göra nytta", var så säker. Du är fin precis som du är <3

Österholms

26 Sep 2013 12:10

Lilla lilla underbara Jullan, jag gråter när jag läser det här. Fattar du inte att du är unik, underbar, perfekt............... . Vi är fem i våran familj som alla fem bara älskar dig hur kan du då tro att du skulle vara en så "onyttig" människa. Jag kan göra listan lång på flera som inte kan leva utan dig. Du får alltid plats och har alltid en plats, glöm inte det. Dom som inte fått/hunnit lära känna dig ännu har något att se fram emot!! Du berikar livet för oss, finns inte du vad ska vi andra finnas då för?? Tänk på det... en miljon kramar från hela familjen <3 <3 <3

Svar: Ni är världens bästa <3
Julia Teddy

Anonym

26 Sep 2013 17:37

Du är älskad som du är. Behöver inte göra mer än att bara finnas till. Så är det. Och det kanske är dags att kliva in bakom allt det vackra hölje och identitet och uppleva vem du verkligen är. Bortom tankar, känslor och ego.

Kommentera

Publiceras ej