Upprymd och skrattig

1kommentarer

Hjärtat på ryggen är halvt som ni vet. Jag tatuerade mig ju för kärlekens skull, för att påminna mig om att jag alltid har en plats att fylla. Nuförtiden lyckas jag fylla tomheten. Jag åstadkommer något. Jag har ett helt hjärta. Det började förra lördagen, den 24e augusti, mors födelsedag. Jag flög 500 m opp i luften, något som ingen trodde jag skulle våga. Men jag vågade. Jag gjorde det. Det var bland det bästa jag gjort, är så otroligt tacksam för en sådan fantastisk studentpresent. Sedan dess har jag fortsatt utmana mig själv. Jag har klappat två hundar, kramat sönder dem. Börjat på en ny skola. Och idag, något jag aldrig trodde jag skulle göra. Börja jobba på det "sämsta jobbet man kan få". Jag gjorde det med bravur, succé, blev en tusenkonstnär. Och jag älskar känslan att stå inför det omöjliga, och se hur man med vilja kan vända det till något möjligt. Det fyller mig med kärlek och det jag behöver för att hjärta ska må bra och inte få ångest. Därför tackade jag även ja till att stå inför 20 personer imorgon och ha en redovisning. Därför tackade jag ja till att vara vikarie på min förra skola. För att jag älskar att vara sådär stolt över mig själv.

Jag är full av eufori nu. Ska ta en kopp varm choklad och försöka förmedla det på några pappersark. Målar i mängder. Åh, vad jag älskar livet nu.

1 kommentarer

moster

04 Sep 2013 17:46

Härligt!! Nu känner jag att den "rätta" Jullan är på G. Kramis, och ha det bra.

Kommentera

Publiceras ej