livet

0kommentarer

man vet att det blir en bra dag när man fått två kramar av två människor innan klockan är nio. teddy som alltid räknar sina kramar... man vet också när det blir en bra dag för då spelar spotify opp de låtar man inte visste man ville höra men som passar bäst till sinnesstämningen just då. då vet man. då vet man att livet är oslagbart och jag aldrig kommer tvivla på att vilja leva det, trots att jag kan slänga ur mig "jag vill dö", trots att jag kan vara deprimerad och trots att jag ibland inte inser meningen med livet. men det är som världens bästa alex sa: "skulle livet vara värt att leva om man fick reda på "meningen" med livet? och btw ! det finns ingen "mening" med livet - kanske en lång text eller en bok kanske, men du kan inte summera upp livets betydelse i en mening, för kort." han är klok, han är klok som världens bästa bok. och livet är för fint för att grubbla. 

de här är det finaste. det sköraste. och vi är här just nu. i livet. och vi vet att det är bra, innerst inne vet vi. även när allt kan verka nattsvart så blir det alltid bra. det kan vara så lite som en kram som avgör. 

Kommentera

Publiceras ej