titel: sd-are är rövhål och snorgubbar

1kommentarer

det är simpelt jävla förnuft. i förskolan lärde jag mig att man inte sparkar på den som ligger. det fanns folk som var mobbade (lyckligtvis inte så många i min lilla skola på landet) men jag var inte med dem. jag var ingen mobbare, jag hälsade på dem som inte hade förmånen att ha likadana föräldrar som mig som kunde köpa nya skor när de dåvarande gick sönder. 
så hade det jag, nya skor och inte trasiga. enda sedan låg-och mellanstadiet har jag tänkt så, att man inte ska hjälpa till att slå eller mobba de som har det sämre ställt. tjalla hellre på mobbaren... 
tar vi det då i ett vidare perspektiv (för vi växer opp och blir smartare med åren, right?) så ser jag invandringen/rasismen som en grövre sort av mobbning. (lol, sjuk formulering, men skriver så att alla ska fatta.) för det är tydligen så att sd-idioterna inte gått vidare från lågstadiet, nej, de slår fortfarande på den som ligger. 
 
och jag ska inte glorifiera mig som världens bästa människa, man asså, jag sparkar inte på den som ligger. det är sunt förnuft. asså, jag förstår (lite) om mycket gamla människor är rädda för invandrare för det var en annan tid då bara, men lever du under 2000-talet och är under typ 70 år så har du missat i princip ALLT som är viktigt om du är en sd-are. du har glömt den mest basala läxan någonsin, och det är att du inte sparkar på den som ligger ned. 
problemet ligger inte där; på den svaga kraken. problemet är "mobbaren", typ rika personer som tjänar grova pengar men inte betalar skatt typ osv. det är inte han som ligger ned som är problemet, det är han som slår. och jag skulle kunna fortsätta med oäääääändliga diskussioner om det här med rasism, har just haft en "diskussion"... men nu blev det skriftligt förhör på lågstadienivå på detta inlägg. :) för jag har upptäckt att sd-are finns - och de är dumma i huvudet och klarar inte av att läsa nyheter, se omvärlden, eller förstå samhällsstrukturer. de är lika dumma i huvudet som mobbaren i tredje klass ungefär. :)
 
vill bara säga: gör din läxa. 
 
 
firande av mors födelsedag idag. blev ju toppen. blir så ledsen och hon med. inte för att din födelsedag är förstörd mamma, jag älskar dig till afrika och tillbaka (jävligt långt...) och vi ska fortsätta kämpa för människoliv och allas lika värde och det räcker att du har MIG att fira med. vi är bäst tillsammans och nu drar vi igång festen som du verkligen förtjänar! du och jag och pappa (och lilla eve får följa med via whatsapp) ska fira! 
 
vi ska fira! 

1 kommentarer

Anonym

23 Aug 2014 21:23

Fint födelsedagsfirande har jag haft :) Blir inte alls ledsen Julia, men däremot lite smått bedrövad och jävligt frustrerad...
"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem."

Kommentera

Publiceras ej