jag är julia och du är du, finare blir det inte

0kommentarer

att jag kan få vara vem jag är, precis så som jag är och inte kompromissa för fem öre. att jag kan få vara glad, ledsen, ful, knäpp, kompromisslös, fantasifull, hopplös, galen, tyst, smart, trött, rädd, gammal, ung och dum när jag känner att jag är det. att det finns personer som älskar mig när jag är alla dessa saker, som älskar mig just pga alla dessa saker. är inte det fantastiskt? det är fantastiskt. det är fantastiskt att det finns så många som accepterar mig för den jag är, och jag är så glad för det. ni anar ej. att jag kan få säga vad jag vill, i ett yttrandefrihets-land, och bli omtyckt ändå. att jag kan säga att jag inte är feminist, utan för mänskliga rättigheter och inte bli hatad för det. att ni kan berätta skämt och få vänta tio sekunder bara för att jag inte förstår med en gång. att jag hoppar av rädsla när jag trampar på löv eller stör med mina skrik när vi kollar på filmer tillsammans. att jag inte känner att jag behöver prata när jag umgås, utan att vi kan sitta i tystnad och inte bli trängd. att jag kan få dansa på gatorna när jag är så glad att kroppen inte vet bättre än att få skrika rätt ut och ni inte skäms för mig. vet ni att det är frihet för mig. alla har så många sidor av sig själva, vissa anses bra och andra dåliga. men en människa är inte perfekt, men för mig så är det perfekta att gilla en persons både bra och dåliga sidor. att ni kan säga till mig när jag är rätt dålig, och jag blir bättre av det för ni säger det med kärlek mer en förakt, och jag blir bättre med er. det finns ej ord. jag älskar er så mycket för det. 

och jag älskar er mest av allt när ni kan vissa alla era sidor för mig, jag ser det som det allra största och finaste ni kan ge. det visar på att ni litar på mig och inte spelar några svåra spel som man kan misstolka. ärlighet. åh jag är den tacksammaste och gladaste. tack för att jag får vara jag och ni ni och kärleken är så stor. 

Kommentera

Publiceras ej