kallbad

0kommentarer


imorse frös jag så förskräckligt så jag tänkte att vad vore bättre än att värma sig lite i havet? det var -12 i luften och havet var fortfarande utan is så antagligen är det inte 0gradigt ännu. alltså ganska mycket varmare i havet än på land! när jag kom opp blev ögonfransarna till is men alldeles med ens slås kroppen av chocken och sinnena intensifieras en efter en. aldrig har man känt sig mer levande eller fri. världen får en ny färgnyans och det känns som att energin är ultramaxad. det är världens bästa medicin, svävar på lyckomoln i flera timmar efteråt! det är mitt 3e kallbad iår, badade för exakt en vecka sedan och så på julafton och så idag. jag tror stenhårt att det är hälsofrämjande! ska undersöka saken vidare resten av vintern... BÄSTA SOM FINNS 
susanne och jag förra veckan

Kommentera

Publiceras ej