livet är ett paket

0kommentarer

livet är ett paket, stort, spännande, fullt med överraskningar och sånt man inte tänkte sig. och något gjort med kärlek. livet. den senaste tiden har jag öppnat många paket. de har varit fyllda med godsaker och sånt man inte visste att man ville ha, som man fick ändå, som var det bästa man inte visste att man ville ha. jag visste inte att jag ville ha livet ens. men det är ju den största gåvan utav alla. tack mor och far. att få träffa alla andra liv, familjen, bästisen man skrattar med och som är livet och kärleken själv, alex, bea, anna, markus, frida, gulmira, susanne, jennie, clara, linus, malin, siri, tessa. och jag har gett många paket. små saker, små liv som gör andras liv lite bättre. man tar och man ger. men det man ger mår man bäst av. 

sen fick jag ett annat paket jag absolut inte ville ha, så kan det ju också vara. jag öppnar mina apelsiner och satsumas och blir överlycklig över den goda saften, jag häller opp den i ett glas för att verkligen få i mig allt gott och nyttigt men det visar sig att det frambringar allergi. (!) något jag levt på hela mitt liv ger mig helt plötsligt ont i magen, svullet ansikte och kli. jag vet inte vad det kan bero på, men helt utan anledning har jag för första gången blivit allergisk. det var ett tråkigt paket, gav mig ett litet skratt första gången jag såg mig själv i spegeln, haha. men mest plågsamt. men så är ju livet. vi får våra paket och det kanske är en utav tio som inte är så bra, då får vi se till att ändå ha ett gott humör. det finns äpplen. 

dagens datum är tre. och de fyra personer som fått ta del av min "kulkalender" vet att "livet är ett paket". varje dag. inte bara idag. inte bara i den mest paketiga månaden av de alla. imorgon är en ny dag med helt andra spännande överraskningar. det är otroligt vad livet kan ge en! ÖPPNA OCH SE EFTER 

Kommentera

Publiceras ej