Inte en dans på rosor

4kommentarer

Jag förbannar Moshi med hela mitt hjärta. Här har jag träffat underbara personer från alla delar av världen. Men, jag har också råkat ut för sjukdom, matförgiftning, brännskada och seriösa planer på att avbryta min resa. För det första var jag med om en liten motorcykelolycka igår och fick andra gradens brännskada lika stor som den på andra benet. Att tvingas genomgå det här igen fick mig nästan till en panikångestattack. Nu kan jag inte sola eller bada mer på förmodligen hela resan, utan måste rengöra och plåstra om blåsor och såret varje dag istället. I tropisk hetta skall jag försöka undvika en infektion helt utan hjälp av några sjuksköterskor, och mina redan brutalt uppätna ben undrar huruvida lössen flockas runt såret eller förskräckt lämnar sängen... Jag tror tyvärr på det första alternativet. För det andra så kan jag inte få ned någon föda. Jag är inte hungrig till att börja med. Men allt jag äter får min mage att banka så hårt så jag nästan förlorar fotfästet. Det gör så ont så jag har bara varit sängliggande ett par dagar. Vatten gör nästan ännu värre ont. Och oftast, om jag ska gå in på detaljer, får jag inte behålla maten ändå. Så just nu undrar jag verkligen vad vitsen med detta är? Är det värt det? Jag är så otroligt utmattad, ledsen och sjuk så jag inte vet ut eller in. Känner mig mer ensam än någonsin. Och förlåt för ett sånt här dumt inlägg där jag bara vältrar mig i självömkan. Jag hoppas på att det blir bättre, och när man önskar något riktigt mycket brukar ju hela universum konspirera till att det man önskat slår in. Framtiden får utvisa. Till dess spenderar jag min tid i sängen. Ciao

4 kommentarer

Anonym

24 Jan 2014 23:13

Lilla älskade Jullis ♡ Hoppas såret läker fort, magen blir bättre och din hetaste önskan blir verklighet... Puss & Kram

moster

25 Jan 2014 09:45

Hejsan Jullan. Det låter inte bra. Livet är ingen dans på rosor,man har motgångar här i livet. Jag tror att vi har det för att härdas. Man blir starkare av det. Men plåga dej inte utan kom hem om du känner för det. Krya på dej och många tusen kramar till dej.

M i k a e l a

25 Jan 2014 11:53

Det låter verkligen inte som någon dans på rosor det där! Hoppas att allt ordnar upp sig till det bästa, oavsett om du väljer att stanna kvar eller åka hem och ta hand om dig själv. Du är stark Julia! Skickar lite mentala Krya på dig kramar

Anonym

27 Jan 2014 13:28

Mormor:-)
Instämmer helt med moster.
Älskade unge, kom hem så du inte råkar ut för mer elände.
Kramar från mej och Ville :-):-):-):-):-):-)

Kommentera

Publiceras ej