Jambo

3kommentarer

Jambo! Lar oss lite mer swahili for varje dag. Jambo betyder hej.
 
Idag skulle vi gjort yoga och stretchat pa stranden vid soluppgangen, men da ledaren var lite jetlagad forsov hon sig lite och fick springa for att inte missa den underbara frukosten bestande av agg, te, jos och farsk frukt. Men dont u worry, jag stretchar och hjular pa som vanligt nar jag kan, man blir extra vig i det har klimatet som tur ar.
 
Efter fruksten gick vi till bussen, har finns inget som busstidtabeller, man star helt enkelt fint och vantar pa att en buss skall anlanda. Efter ett tag kom den. En buss lika stor som pappas roda arbetsbil (ca tvaochenhalv meter) hoppade vi in i efter att ha betalat nagra kronor. Visade sig vara ganska full redan, jag raknade till 30 personer. Det ar da jag alskar Afrika, aventyr och spontanitet och manniskor. Jag var lycklig, fyfan sa glad. Tva timmar senare framme i Stone Town for att fixa kontantkort till mobilerna. Kant oss ganska nakna utan dem. Sa jag har ett telefonnummer nu, ta garna kontakt med mamma for att fa numret och skicka ivag ett sms till mig! It would make me cry of happiness. Funkar inte alltid dock skall tillaggas. Tog taxi hem till bungalowen igen, sen slangde vi oss i havet! Befriade fran stress, svett och sand. Har aldrig varit sa lycklig. Det ar sa salt och varmt sa man kanner knappt nar man gar i. Turkost vatten och sol. Hoppas ni har det bra i Sverige! 
 
Sen forsokte jag kopa lite cigg idag, da vi ofta missforstar varandra pga av spraket var jag sahar <-> nara att fa nagon annan "smoke". Haha, liten blond tjej dog av garv. Hon ar sot den dar forsovande rokande yogaledaren. 
 
Nu atit hamburgare, min kropp kravde en stor blodig kottbit, och sitter med en bars i handen i shorts och linne. Klockan ar tio, 27 grader, havet kittlar min nacke, stjarnorna lyser, brasan ar tand, folk ar glada, sanddynerna ligger kritvita har runt var Bungalow (lovordade att man alltid kan ga barfota, tva meter senare fick jag en sticka, haha ironin), nagon spelar gitarr och slar pa trummor. Men jag har det bra. Mer an bra just idag. Imorgon ar det sista dagen i Zanzibar, jag ska bli brun. 
Ninakupenda (jag alskar er). 
 
P.S. Hoppas pa internet i mobilen imorgon, kanske kommer bilder. Keeping my fingers crossed. Bilder fran paradison.
 
Uppdatering 140106 - en instagrambild tillagd. 

3 kommentarer

Mamma Ewa

05 Jan 2014 10:36

Jambo! Härligt att höra att ni haft en bra dag 😃 Men du, hälsa den där depraverade försovande yogaledaren att hon ska ge faen i ciggisar o annat som ryker!! Tack.
Puss & Kram. Ninakupenda 💜

Anonym

05 Jan 2014 21:11

Jada hakuna matata!!!! LOVE YU

Helena von Schantz

06 Jan 2014 17:33

Jambo till Yoga och Zanzibar, Julia. Hapana till smokes - oberoende av sort. Min pappa dog av lungcancer i april. Det är inte en vacker och trevlig död om jag så säger.

Kommentera

Publiceras ej